tisdag 12 maj 2015

det närmar sej nu...



                  I denna ljuva sommartid
                  gå ut min själ och gläd dig vid
                    den store Gudens gåvor.
                 Se härligt smyckad jorden står, 
                   se hur för dig och mig hon får
                  så underbara håvor!
                                                 Psalm 534


Just nu är det lätt att tänka att allt ligger framför.
Sommaren, skolavslutning, semester.
Och jag har så lätt att fastna i att snart, snart...
men häromkvällen när jag var ute,
solen sken och vindarna var ljumna
och trädgården spirar här och där,
så insåg jag att det inte bara närmar sej,
allt det där som jag längtar efter,
mycket av det är redan här.

Underbart, jag måste bli bättre på att leva i nuet
och glädja mej åt allt det fina Gud ger.

Ha en underbar vecka!
/åsa